Werkplaats 

Het juiste adres voor onderhoud 

Bent u op zoek naar een geschikte servicebeurt of reparatie voor uw fiets, dan bieden wij een kleine servicebeurt of een grote servicebeurt aan. Wij staan 5 dagen per week voor u klaar. U kunt terecht met uw race-, atb-, cross- en hybridefiets. Wij maken geen onderscheid tussen verschillende fietsenmerken, u kunt altijd bij ons terecht!

Het is aan te raden om een uw fiets minstens één keer per jaar te laten servicen. Een regelmatige servicebeurt helpt om de levensduur van de fiets te verlengen en om de kans op problemen tijdens het fietsen te minimaliseren. 

Onderhoudsperiode

Naast de beste kwaliteit servicebeurten, biedt Sirocco de snelste onderhoudsduur voor uw fiets. Wanneer u een afspraak maakt op voorhand, is de fiets binnen 2 a 3 werkdagen klaar. Zonder afspraak kunt u langskomen in onze winkel om uw fiets af te geven, De onderhoudsduur bedraagt dan maximaal 4 werkdagen (afhankelijk van de drukte). Dit geldt zowel voor een grote als voor een kleine servicebeurt. 

Afspraak reparatie

U maakt via de website, e-mail, telefonisch of in de winkel een afspraak voor een reparatie en wij plannen uw afspraak in.

Reparatieduur

Uw fiets wordt gerepareerd (meestal binnen 2 a 3 werkdagen, natuurlijk afhankelijk van de voorraad en drukte).

Reparatie ophalen

Bij het ophalen van de reparatie/fiets kunt u er zeker van zijn dat deze vakkundig is nagekeken. 

Wat heeft Sirocco u te bieden?

Naast de snelle onderhoudsbeurten, rekent Sirocco geen extra montagekosten bovenop de vervangende onderdelen. De prijs blijft gelijk aan de winkelprijs. De enige kosten die u extra kwijt bent, zijn de kosten van de servicebeurt. Dit allemaal in tegenstelling tot andere winkels, die voor ieder vervangend onderdeel extra kosten rekenen.

Fiets demonteren en monteren

Een fiets demonteren en monteren is mogelijk vanaf €109,95. Dit is zonder de vervangende onderdelen. Wat kunt u verwachten bij het demonteren en monteren:

  • Frame demonteren en monteren
  • Remmen schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • Kettingbladen schoonmaken en ontvetten (indien nodig vervangen)
  • Cassette schoonmaken en ontvetten (indien nodig vervangen)
  • Ketting schoonmaken en invetten (indien nodig vervangen)
  • Derailleurwieltjes schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • Balhoofd nakijken en invetten (indien nodig nieuwe balhoofdlagers)
  • Trapas nakijken en invetten (indien nodig nieuwe trapaslagers)
  • Trappers invetten (indien nodig vervangen)
  • Wielen richten en nakijken (indien nodig nieuwe lagers en/of nieuwe buitenbanden)
  • Zadelpen invetten.

U kunt er zeker van zijn dat alle puntjes gedaan worden. De fiets wordt namelijk gedemonteerd en gemonteerd. Alles wat tussen haakjes staat komt bovenop de prijs. Dit allemaal tegen de winkelprijs.

Ketting vervangen

Moet uw ketting vervangen worden en de nodige tandwielen, dan kunt u hiervoor gewoon langskomen. Wij adviseren altijd om de fiets even achter te laten, zodat wij uw fiets beter kunnen afstellen. Wanneer het rustig is in de winkel, kunnen wij u gelijk helpen. Voor het vervangen van de ketting/tandwielen en afstellen van de fiets, hebben wij geen vaste prijs. Het kan zijn dat wij hier maar 5 minuten mee bezig zijn, maar dit kan ook uitlopen tot circa 15 minuten. Hiernaast proberen wij altijd alle cassettes op voorraad te hebben, zodat wij u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Servicebeurt

In het verleden hadden wij een grote en een kleine servicebeurt. Nu hebben wij besloten om maar één servicebeurt aan te bieden. De grote servicebeurt was nagenoeg gelijk aan de kleine servicebeurt. De kabels kunnen alsnog los vervangen worden, de kosten van de kabels komen dan bovenop de prijs. Een servicebeurt is mogelijk vanaf €52,95,-. Dit is zonder de vervangende onderdelen. Wat kunt u verwachten van een servicebeurt:

  • Balhoofd nakijken en invetten (indien nodig nieuwe balhoofdlagers)
  • Trapas nakijken en invetten (indien nodig nieuwe trapaslagers)
  • Trappers invetten (indien nodig vervangen)
  • Wielen richten en nakijken (indien nodig spaak vervangen)
  • Buitenband / binnenband verwisselen (Hier moet speciaal om gevraagd worden, vaak hebben klanten thuis al buitenbanden)
  • Naven check (Indien nodig smeren of lagers vervangen)
  • Zadelpen invetten 
  • Kabels afstellen, zowel remkabels als derailleurkabels (indien nodig vervangen)
  • Kettingbladen schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • Cassette schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • Ketting schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • (Indien nodig remblokken en/of derailleurwieltjes vervangen)

U kunt er zeker van zijn dat alle bovenstaande punten worden uitgevoerd. Alles wat tussen haakjes staat, komt bovenop de servicebeurt. Dit allemaal tegen de winkelprijs.

Hydraulische schijfrem strakker zetten, zonder te ontluchten!

Druk verlies is vaak een groot probleem bij hydraulische schijfremmen. Daarom een handige video om dit probleem tijdelijk op te lossen. 

Kleine reparaties

Wanneer u een kleine reparatie heeft, bent u altijd welkom. Wij kunnen bij normale omstandigheden u gelijk van dienst zijn. Bij vaste klanten valt dit allemaal onder de service. Hierbij wordt dus niks in rekening gebracht (wilt u weten of u een vaste klant bent, kijk dan onderin de pagina). Welke reparaties vallen hieronder:

  • Banden wisselen (afhankelijk van de band)
  • Binnenband verwisselen (normaal ventiel €4,50)
  • Versnelling afstellen
  • Balhoofd stellen
  • Trapass lagers vervangen (prijs afhankelijk van de trapass)
  • Wiellagers verwisselen (gemiddelde prijs €7,50 om 1 lager te vervangen)
  • Zadel monteren
  • Cassette omwisselen
  • Stuurlint vervangen (gemiddelde prijs €9,95 voor het stuurlint)
  • Wielen richten
  • Kabel vervangen (€3,50)
  • Ketting
  • Ketting + cassette (€5,00)
  • Remblokken verwisselen
  • Hydraulische remmen ontluchten
  • Kraak in de fiets (afhankelijk van de duur)

Mocht u meerdere kleine reparaties hebben, waardoor wij langer dan 10 minuten bezig zijn, dan valt de kleine reparatie automatisch onder ''alles nakijken'' (dan kunt u het beste de fiets achterlaten of de fiets een servicebeurt laten geven wanneer dit gebeurd is). Heeft u hier vragen over, neem gerust contact op. In de onderstaande bijlage vindt u alle informatie over een servicebeurt of andere reparatie. 

Vaste klant

Wanneer bent u vaste klant:

  • U heeft een nieuwe fiets bij ons gekocht in de afgelopen 5 jaar
  • Uw fiets heeft een servicebeurt gehad in het afgelopen jaar
  • U heeft een tweedehands fiets gekocht in het afgelopen jaar
  • Uw fiets is nagekeken in het afgelopen half jaar
  • U heeft in de afgelopen 10 jaar al meerdere fietsen gekocht

Algemene garantie

Wanneer valt uw fiets of vallen de accessoires onder de garantie? Dat geldt alleen als het frame of de accessoire(s) op onaantoonbare wijze beschadigd of kapot is:

  • Carbon frame 3 jaar garantie, (scheurt uw frame binnen 2 jaar, dan krijgt u een nieuw frame. Na 2 levensjaren wordt het frame gerepareerd en bijgelakt).
  • Scheurt uw frame na 3 jaar en heeft u elk jaar de fiets een servicebeurt laten geven, dan krijgt u 2 jaar extra garantie op een carbon reparatie. Het frame wordt gerepareerd, maar niet meer bijgelakt.
  • Ongeveerde voorvork 3 jaar garantie.
  • Geveerde voorvork 2 jaar garantie (alleen als de geveerde voorvork het eerste jaar nagekeken is)
  • Wielset 2 jaar garantie
  • Groepset 2 jaar garantie (afhankelijk van de leverancier en garantie)
  • Aluminium frame 2 jaar garantie
  • Buitenband na 1.000 km

Wanneer valt uw frame of accessoires NIET onder de garantie?

  • Het carbon frame is kapot door een val of een andere ongelukkig klap.
  • Uw carbon zadelpen staat er verder uit dan 27,5 cm incl. zadel (dit alleen bij de race modellen, gemeten vanaf zadelpenklem tot bovenkant zadel). Mocht dit ons advies zijn, dan valt het frame alsnog onder de garantie. Is dit door de groei of uw eigen keuze, dan valt dit NIET meer onder de garantie.
  • De accessoires zijn kapot door een val of een andere ongelukkig klap
  • Uw zadelpen staat er verder uit dan 32,5 cm incl. zadel (dit alleen bij de mtb modellen, gemeten vanaf zadelpenklem tot bovenkant zadel). Mocht dit ons advies zijn, dan valt het frame alsnog onder de garantie. Is dit door de groei of uw eigen keuze, dan valt dit niet meer onder de garantie.