Carbon reparatie

Carbon reparatie2018-08-04T14:25:08+00:00

OVER ONS

Mijn naam is Pim van de Klundert en ik ben 21 jaar oud. Samen met mijn vader, Peter van de Klundert, ben ik gestart met carbonreparatie van fietsframes. Dit nadat Peter 28 jaar geleden Sirocco personal bikes opgericht heeft. Sirocco is al vele jaren een bekend fietsenmerk in de regio Zuid-West Brabant. Om de mogelijkheden uit te breiden van Sirocco, zijn wij gestart met het herstellen van carbon. 

Na het oefenen op een oud carbon frame, ben ik gestart met het volgen van een training carbon reparatie bij 4Repair op Business Park Aviolanda. Na het afronden van mijn training carbon reparatie, heb ik mijn training bij Sirocco personal bikes doorgezet. Na het perfectioneren van het herstel, ben ik bereid om elke carbon reparatie tot een succes te brengen.

Naast het repareren van het carbon kunnen wij het frame bijspuiten. Dit wordt gedaan bij Nicolor Painting Hoogerheide (Nico van de Klundert, 54 jaar). Nicolor is de specialist in het customizen van fietsframes. Carbon Reparatie PV is bij Sirocco personal bikes gevestigd. Dit betekent dat u voor alle service met betrekking tot uw racefiets / crossfiets / mountainbike bij ons terecht kunt. Denk hierbij aan het bij spuiten, het herstellen van carbon en het in elkaar / uit elkaar halen van uw fiets. Dit allemaal voor een lage prijs en gegarandeerd garantie.

BETROUWBARE DIENSTEN INCL. 5 JAAR GARANTIE

Contact

Bent u geïnteresseerd in Carbon reparatie PV en wilt u contact met ons opnemen? Ga dan naar ”contact” en stuur ons een mail met een bijlage of neem telefonisch contact op met ons. In deze bijlage stuurt u een foto met de scheur of breuk van het frame. Zo kunnen wij een vrijblijvende offerte opmaken. Bovendien kunt u ons altijd een Whatsappje sturen met een toegevoegde foto.

Afbeeldingsresultaat voor calculatie maken

Basis offerte

Een offerte is moeilijk op te maken. In de onderstaande tabel staan de basis tarieven weergegeven. Deze gelden voor een simpele carbon reparatie. Zo kunt u zelf een schatting maken van de mogelijke kosten. Bij een ”normale” – of ”moeilijke” carbon reparatie komen er kosten bovenop het basistarief. Deze kunt u onderaan de pagina terugvinden. Naast de onderstaande kosten, zijn er een aantal onderdelen die wij bewust niet repareren. Dit zijn de voorvork, zadelpenklem en rondom het padje. Dit is te kwetsbaar om te repareren en dit risico willen wij niet nemen. Mocht het frame zodanig gescheurd zijn dat de kosten te hoog oplopen of dat het carbon echt niet meer te herstellen is, dan geven wij dit altijd duidelijk aan.

Hiernaast geven wij standaard 5 jaar garantie op uw carbon reparatie. Dit betekent dat u altijd garantie krijgt op het gedeelte waar het frame gerepareerd is. De 5 jaar garantie gaan in vanaf het moment dat uw fiets gerepareerd is. Dit wordt ook in de factuur weergegeven. 

Rondom de zadelpen € 125, incl. btw
Deel 3. basistarief
Rondom de bracket €125,- incl. btw 
Deel 8. basistarief
Balhoofd € 100,- incl. btw
Deel 2. basistarief
Onderbuis €90,- incl. btw
Deel 5. basistarief
Bovenbuis €90,- incl. btw
Deel 1. basistarief
Zitbuis €85,- incl. btw
Deel 4. basistarief
Achtervork €80,- incl. btw
Deel 7A & 7B basistarief
Wiel €75,- incl. btw
Niet altijd te herstellen
Nieuwe voorvork incl. spuiten €250,- incl. btw
Deel 6. dit is op basis van 1 kleur + letters basistarief
Spuiten €100,- incl. btw
Het bijspuiten van uw frame 1 kleur basistarief
Demonteren + monteren fiets €75,- incl. btw
Nieuwe bracket pot / trapsas huis €80,- incl. btw

Overzicht frame onderdelen

Hieronder vindt u een overzicht van het frame zoals wij het kennen. Zo kunt u zelf kijken welke onderdelen beschadigd zijn en wat de kosten ongeveer zullen zijn.
De onderdelen zijn gescheiden in moeilijkheidsgraad van het repareren van uw carbonframe.
Aan bepaalde onderdelen moeten wij meer tijd besteden en hiervoor moeten wij meer materiaal gebruiken. Hierdoor zal de prijs automatisch stijgen.
Wanneer onderdeel 6 gescheurd is bieden wij een nieuwe voorvork aan. Dit allemaal voor uw eigen veiligheid.

Simpele carbon reparatie

Heeft u een klein scheurtje in uw frame? Vertrouwt u het frame niet meer? Dan kunnen wij een simpele reparatie snel oplossen zodat u de week nadien weer kunt fietsen. Dit valt onder een basistarief.

Geen extra kosten 

Normale carbon reparatie

Heeft u een scheur in uw frame? Dan is uw frame toe aan een carbon reparatie. Wij schuren uw frame op tot op de onderste carbon laag en bouwen het frame opnieuw op met carbonweefsels. Dit kan zonder het spuitwerk binnen één werkweek gedaan worden.

Extra kosten €25,- t/m €75,- 

Moeilijke carbon reparatie

Is uw frame doormidden of heeft het een hele diepe scheur? Dan bent u bij ons op het juiste adres. Wij leggen een mal in uw carbonframe, zodat wij het frame helemaal opnieuw kunnen opbouwen. Dit kan ook binnen één werkweek gedaan worden. Dit staat los van het bijspuiten.

Extra kosten €75,- of meer

 

Materialen

Met het carbon herstellen maken wij gebruik van veel verschillende materialen. Elke reparatie wordt op dezelfde manier behandeld. We maken altijd gebruik van dezelfde methodes. Dit doen wij voor het optimale resultaat.

Carbon

Na veel onderzoek hebben wij besloten om gebruik te maken van verschillende carbon soorten. Carbon is opgebouwd uit koolstofvezel. Deze koolstofvezel wordt aan elkaar gehecht doormiddel van epoxyhars. Het frame is opgebouwd uit: een aantal lagen koolstofvezel, de richting van de koolstofvezels, geometrie van het frame en de carbon soort. Welke verschillende carbon soorten zijn er?

1K carbon:
Is de lichtste carbon versie die wij kunnen aanbieden. Dit is tevens ook de minst gebruikelijke carbon vezel in de fietsenbranche. 1K betekent dat de vezels 1 mm van elkaar af geweven zijn. Dit is herkenbaar aan de hele fijne structuur. Dit betekent dat de carbonvezel heel soepel aanvoelt en vaak gebruikt wordt om het frame stevig te hechten.

3K carbon:
Is de meest gekozen vezel in de fietsenindustrie. Deze vezel is sterk, stijf en soepel voor het fietsframe. Dit is de carbonvezel zoals de meeste mensen het kennen.

12K carbon:
Wordt vaak gebruikt als toplaag. Het carbon is te herkennen aan de grove structuur. Deze vezels hebben een breedte van meer dan 1 cm en geven een strak gevoel op de racefiets.

UD carbon:
Is in tegenstelling tot de 1k, 3k en 12k vezels niet in geweven patronen. UD staat dan ook voor Uni Directioneel carbon. Dit is tevens ook de meest voordelige carbon soort en wordt daarom ook het meest gebruikt in de huidige frame’s. Qua gewicht ligt het UD carbon iets hoger dan de andere carbon soorten. Het zwaardere gewicht is de reden waarom het UD carbon als basislaag wordt gebruikt.

Epoxy

Epoxy is een dun, vloeibaar middel. Na het inbrengen van de epoxy op de carbonweefsels, moet de epoxy uitharden om een optimaal resultaat te krijgen. Hiernaast is het van groot belang dat men de juiste hoeveelheid epoxy mengt om een optimale carbon reparatie te krijgen. Dit moet daarom ook gedaan worden door carbon specialisten.

Na het uitharden van de epoxy in combinatie met een (carbon)vezel, krijg je een perfecte combinatie carbon. Wanneer dit op de juiste manier gedaan wordt, is de composiet licht, sterk, weer – en waterbestendig.

Bij de vliegtuigentechniek wordt gebruik gemaakt van verschillende componentenlijm. Na de training op het Vliegveld Woensdrecht hebben wij daarom ook besloten om voor deze epoxy te gaan.

Bijgevoegde materialen

Naast de verschillende carbonvezels en de epoxy maken wij gebruik van andere materialen. Om de overbodige epoxy uit de reparatie te halen maken wij gebruik van een vacuümpomp. Deze pomp is ideaal om een optimale reparatie te krijgen.

Om de optimale reparatie tot een goed einde te laten verlopen. Maken wij gebruik van een oven. Deze oven is speciaal ontworpen voor fietsenframes.

Hiernaast maken wij gebruik van andere materialen. Deze materialen worden gebruikt bij de vliegtuigtechniek, dit is ideaal om de reparatie te stimuleren.

Specialiteit

Schuurtechniek

Het proces start met het schuren van het frame. Als eerste bekijken we de breuk, voelen we de breuk en luisteren we naar de breuk. Hierna schuren we het frame in verschillende lagen tot de scheur niet meer te zien is. Wanneer het frame doormidden is, maken wij een mal in het frame zodat wij het proces helemaal vanaf de basis opnieuw kunnen opbouwen. Dit werk moet nauwkeurig gedaan worden, zodat het proces in de volgende stappen tot een succes kan worden gebracht.

Carbon techniek

Na de training hebben wij besloten om gebruik te maken van de X techniek. Dit is een van de nieuwste technieken om een optimale stevigheid te krijgen in het carbon. Hierbij kijken wij naar het verloop van de carbon lagen in het frame. Elke laag vullen wij op met carbonweefsels. Wij maken gebruik van verschillende soorten carbonweefsels. De soorten carbonweefsels kunt u vinden onder het kopje “materialen”.

Vacuümtechniek

Na het aanbrengen van de carbon lagen wordt het frame aan de vacuümpomp gelegd. Deze pomp zorgt ervoor dat de onnodige lijmresten verwijderd worden vanuit de carbonweefsels. Ook zorgt de pomp ervoor dat de carbon reparatie tegen het frame aan gezogen wordt om alles strak af te werken. Onze vacuümpomp heeft maar liefst 1,5 m3/h. Dat houdt in dat de pomp een grote capaciteit aan kan en u er zeker van kunt zijn dat uw reparatie perfect gemaakt is met het beste materiaal.

Droogtechniek

Na het vacuüm trekken, moet het frame minimaal 24 uur drogen op kamertemperatuur. Het proces wordt versneld door middel van een oven.

Monteren / demonteren fiets

Bent u niet handig met de fiets, maar wilt u toch graag uw frame laten herstellen? Dan bent u bij ons op het juiste adres. Sirocco personal bikes zit aan Carbon Reparatie verbonden. Dit betekent dat wij ook verantwoordelijk zijn voor het monteren en demonteren van de fiets. De kosten die bovenop het herstellen van het frame komen zijn dan €75,-.

Zie http://www.sirocco.nl voor meer informatie.

Bijspuiten van het frame

Wilt u uw frame optimaal laten bijwerken? Dan bent u bij ons op het juiste adres. Wij kunnen elk kleurstaaltje namaken. Zo kunt u er zeker van zijn dat de kleur ideaal aansluit op uw frame. Hiernaast zijn wij verbonden met Carbon Reparatie PV.

Contact 

Ik hoor graag van u!

Bent u op zoek naar een geschikte carbon reparateur? Stuur ons dan een mailtje en een foto als bijlage en wij zullen direct contact met u opnemen. U kunt ook via WhatsApp een bericht sturen met een bijlage.

Woont u in de buurt of wilt u langs komen? Dit is mogelijk volgens de onderstaande openingstijden. Dit zijn tevens de openingstijden van Sirocco Personal Bikes.

Wanneer u ons bevoegd vindt om uw carbon frame te laten herstellen, kunt u er tevens voor kiezen om het frame op te sturen. Wanneer u het frame opstuurt, komen er extra verzendkosten bovenop de carbon reparatie.

Hiernaast geven wij standaard 5 jaar garantie op uw carbon reparatie. Dit betekent dat u altijd garantie krijgt op het gedeelte waar het frame gerepareerd is. De 5 jaar garantie gaan in vanaf het moment dat uw fiets gerepareerd is. Dit wordt ook in de factuur weergegeven.

Email: carbonreparatiepv@gmail.com
Tel: 06-48721931