OVER ONS

Mijn naam is Pim van de Klundert en ik ben 22 jaar oud. Samen met mijn vader, Peter van de Klundert, ben ik gestart met carbonreparatie van fietsframes. Dit nadat Peter 28 jaar geleden Sirocco personal bikes opgericht heeft. Sirocco is al vele jaren een bekend fietsenmerk in de regio Zuid-West Brabant. Om de mogelijkheden uit te breiden van Sirocco, zijn wij gestart met het herstellen van carbon.

Na het oefenen op een oud carbon frame, ben ik gestart met het volgen van een training carbon reparatie bij 4Repair op Business Park Aviolanda. Na het afronden van mijn training carbon reparatie, heb ik mijn training bij Sirocco personal bikes doorgezet. Na het perfectioneren van het herstel, ben ik bereid om elke carbon reparatie tot een succes te brengen.

Inmiddels ben ik 1 jaar carbon reparateur. In dit eerste jaar heb ik veel geleerd, de kwaliteit is een stuk groter en ik heb inmiddels veel meer kennis. Over het algemeen scheuren veel frames door een val. Elke frame is opgebouwd uit ongeveer 7 lagen carbon. Dit kan per merk verschillen, maar elke frame is hetzelfde opgebouwd.

Naast het repareren van het carbon kunnen wij het frame bijspuiten. Dit doen wij ook zelf. Sirocco is ons eigen merk en deze frame lakken wij zelf. Carbon Reparatie is bij Sirocco personal bikes gevestigd. Dit betekent dat u voor alle service met betrekking tot uw racefiets / crossfiets / mountainbike bij ons terecht kunt. Denk hierbij aan het bij spuiten, het herstellen van carbon en het in elkaar / uit elkaar halen van uw fiets. Dit allemaal voor een lage prijs en gegarandeerd garantie.

BETROUWBARE DIENSTEN INCL. 2 JAAR GARANTIE

Contact

Bent u geïnteresseerd in Carbon reparatie PV en wilt u contact met ons opnemen? Ga dan naar ”contact” en stuur ons een mail met een bijlage of neem telefonisch contact op met ons. In deze bijlage stuurt u een foto met de scheur of breuk van het frame. Zo kunnen wij een vrijblijvende offerte opmaken. Bovendien kunt u ons altijd een Whatsappje sturen met een toegevoegde foto.

Afbeeldingsresultaat voor calculatie maken

Basis offerte

Een offerte is moeilijk op te maken. In de onderstaande tabel staan de basis tarieven weergegeven. Deze gelden voor een simpele carbon reparatie. Zo kunt u zelf een schatting maken van de mogelijke kosten. Bij een ”normale” – of ”moeilijke” carbon reparatie komen er kosten bovenop het basistarief. Deze kunt u onderaan de pagina terugvinden. Naast de onderstaande kosten, zijn er een aantal onderdelen die wij bewust niet repareren. Dit zijn de voorvork, zadelpenklem en rondom het padje. Dit is te kwetsbaar om te repareren en dit risico willen wij niet nemen. Mocht het frame zodanig gescheurd zijn dat de kosten te hoog oplopen of dat het carbon echt niet meer te herstellen is, dan geven wij dit altijd duidelijk aan.

Hiernaast geven wij standaard 2 jaar garantie op uw carbon reparatie. Dit betekent dat u altijd garantie krijgt op het gedeelte waar het frame gerepareerd is. De 2 jaar garantie gaan in vanaf het moment dat uw fiets gerepareerd is. Dit wordt ook in de factuur weergegeven.

Rondom de zadelpen € 125, incl. btw
Deel 3. basistarief
Rondom de bracket €125,- incl. btw
Deel 8. basistarief
Balhoofd € 100,- incl. btw
Deel 2. basistarief
Onderbuis €90,- incl. btw
Deel 5. basistarief
Bovenbuis €90,- incl. btw
Deel 1. basistarief
Zitbuis €85,- incl. btw
Deel 4. basistarief
Achtervork €80,- incl. btw
Deel 7A & 7B basistarief
Wiel €75,- incl. btw
Niet altijd te herstellen
Nieuwe voorvork incl. spuiten €250,- incl. btw
Deel 6. dit is op basis van 1 kleur + letters basistarief
Spuiten €100,- incl. btw
Het bijspuiten van uw frame 1 kleur basistarief
Demonteren + monteren fiets €75,- incl. btw
Nieuwe bracket pot / trapsas huis €80,- incl. btw
Alleen mogelijk wanneer de bracketpot los zit

Overzicht frame onderdelen

Hieronder vindt u een overzicht van het frame zoals wij het kennen. Zo kunt u zelf kijken welke onderdelen beschadigd zijn en wat de kosten ongeveer zullen zijn.
De onderdelen zijn gescheiden in moeilijkheidsgraad van het repareren van uw carbonframe.
Aan bepaalde onderdelen moeten wij meer tijd besteden en hiervoor moeten wij meer materiaal gebruiken. Hierdoor zal de prijs automatisch stijgen.
Wanneer onderdeel 6 gescheurd is bieden wij een nieuwe voorvork aan. Dit allemaal voor uw eigen veiligheid.

Simpele carbon reparatie

Heeft u een klein scheurtje in uw frame? Vertrouwt u het frame niet meer? Dan kunnen wij een simpele reparatie snel oplossen zodat u de week nadien weer kunt fietsen. Dit valt onder een basistarief.

Geen extra kosten

Normale carbon reparatie

Heeft u een scheur in uw frame? Dan is uw frame toe aan een carbon reparatie. Wij schuren uw frame op tot op de onderste carbon laag en bouwen het frame opnieuw op met carbonweefsels. Dit kan zonder het spuitwerk binnen één werkweek gedaan worden.

Extra kosten €25,- t/m €75,-

Moeilijke carbon reparatie

Is uw frame doormidden of heeft het een hele diepe scheur? Dan bent u bij ons op het juiste adres. Wij leggen een mal in uw carbonframe, zodat wij het frame helemaal opnieuw kunnen opbouwen. Dit kan ook binnen één werkweek gedaan worden. Dit staat los van het bijspuiten.

Extra kosten €75,- of meer

Materialen

Met het carbon herstellen maken wij gebruik van veel verschillende materialen. Elke reparatie wordt op dezelfde manier behandeld. We maken altijd gebruik van dezelfde methodes. Dit doen wij voor het optimale resultaat.

Carbon

Na veel onderzoek heb ik besloten om maar 1 carbon soort te gebruiken. Carbon is opgebouwd uit koolstofvezel. Deze koolstofvezel wordt aan elkaar gehecht doormiddel van epoxyhars. Het frame is opgebouwd uit: een aantal lagen koolstofvezel, de richting van de koolstofvezels, geometrie van het frame en 3k carbon. Waarom heb ik voor 3k carbon gebruikt?

In het afgelopen jaar heb ik alle soorten carbon gebruikt om een frame te herstellen. Uit eigen onderzoek is gebleken dat 3k carbon de beste optie is. 1k carbon is te soepel en is naast 3k carbon het makkelijkste te gebruiken. Maar omdat 3k carbon toch het sterkste uit de test komt heb ik gekozen om hier gebruik van te maken.

12k en UD carbon zijn hiernaast heel stug en daarom moeilijk te gebruiken. Zeker wanneer de reparatie vacuum getrokken wordt is dit een slechte keuze. Hiernaast is dit carbon minder sterk.

Epoxy

Epoxy is een dun, vloeibaar middel. Na het inbrengen van de epoxy op de carbonweefsels, moet de epoxy uitharden om een optimaal resultaat te krijgen. Hiernaast is het van groot belang dat men de juiste hoeveelheid epoxy mengt om een optimale carbon reparatie te krijgen. Dit moet daarom ook gedaan worden door carbon specialisten.

Na het uitharden van de epoxy in combinatie met een (carbon)vezel, krijg je een perfecte combinatie carbon. Wanneer dit op de juiste manier gedaan wordt, is de composiet licht, sterk, weer – en waterbestendig.

Bij de vliegtuigentechniek wordt gebruik gemaakt van verschillende componentenlijm. Na de training op het Vliegveld Woensdrecht hebben wij daarom ook besloten om voor deze epoxy te gaan.

Bijgevoegde materialen

Naast de verschillende carbonvezels en de epoxy maken wij gebruik van andere materialen. Om de overbodige epoxy uit de reparatie te halen maken wij gebruik van een vacuümpomp. Deze pomp is ideaal om een optimale reparatie te krijgen.

Om de optimale reparatie tot een goed einde te laten verlopen. Maken wij gebruik van een oven. Deze oven is speciaal ontworpen voor fietsenframes.

Hiernaast maken wij gebruik van andere materialen. Deze materialen worden gebruikt bij de vliegtuigtechniek, dit is ideaal om de reparatie te stimuleren.

Specialiteit

Schuurtechniek

Het proces start met het schuren van het frame. Als eerste bekijken we de breuk, voelen we de breuk en luisteren we naar de breuk. Hierna schuren we het frame in verschillende lagen tot de scheur niet meer te zien is. Wanneer het frame doormidden is, maken wij een mal in het frame zodat wij het proces helemaal vanaf de basis opnieuw kunnen opbouwen. Dit werk moet nauwkeurig gedaan worden, zodat het proces in de volgende stappen tot een succes kan worden gebracht.

Carbon techniek

Na de training hebben wij besloten om gebruik te maken van de X techniek. Dit is een van de nieuwste technieken om een optimale stevigheid te krijgen in het carbon. Hierbij kijken wij naar het verloop van de carbon lagen in het frame. Elke laag vullen wij op met carbonweefsels. Wij maken gebruik van verschillende soorten carbonweefsels. De soorten carbonweefsels kunt u vinden onder het kopje “materialen”.

Hiernaast wordt het frame 2x hersteld. De eerste keer maak ik het frame ruw en let ik niet op de afwerking. Aan het einde van de scheur boor ik een gat om een vervolg scheur zeker te voorkomen. Hiernaast kan de oude scheur nooit verder scheuren.  Ook schuur ik de scheur helemaal weg. Wanneer het frame helemaal door is, maar ik er een opening in het frame. Zo kan ik de scheur opvullen met carbon. Het frame is dan extra stevig en de scheur is helemaal weg.

Wanneer het frame voor de 2e keer hersteld wordt, werk ik alles netjes af. Hierna schuur ik het frame helemaal glad om geen oneffenheden te krijgen. De reparatie wordt afgewerkt met een klein laagje matte of blinkende vernis. Dit is een simpele afwerking en dit wordt gedaan doormiddel van een kwastje.

Vacuümtechniek

Na het aanbrengen van de carbon lagen wordt het frame aan de vacuümpomp gelegd. Deze pomp zorgt ervoor dat de onnodige lijmresten verwijderd worden vanuit de carbonweefsels. Ook zorgt de pomp ervoor dat de carbon reparatie tegen het frame aan gezogen wordt om alles strak af te werken. Onze vacuümpomp heeft maar liefst 1,5 m3/h. Dat houdt in dat de pomp een grote capaciteit aan kan en u er zeker van kunt zijn dat uw reparatie perfect gemaakt is met het beste materiaal.

Droogtechniek

Na het vacuüm trekken, moet het frame minimaal 24 uur drogen op kamertemperatuur. Het proces wordt versneld door middel van een oven.

Monteren / demonteren fiets

Bent u niet handig met de fiets, maar wilt u toch graag uw frame laten herstellen? Dan bent u bij ons op het juiste adres. Sirocco personal bikes zit aan Carbon Reparatie verbonden. Dit betekent dat wij ook verantwoordelijk zijn voor het monteren en demonteren van de fiets. De kosten die bovenop het herstellen van het frame komen zijn dan €75,-.

Zie https://www.sirocco.nl voor meer informatie.

Bijspuiten van het frame

Wilt u uw frame optimaal laten bijwerken? Dan bent u bij ons op het juiste adres. Wij kunnen elk kleurstaaltje namaken. Zo kunt u er zeker van zijn dat de kleur ideaal aansluit op uw frame. Hiernaast doen wij dit helemaal zelf en zijn we van niemand afhankelijk.

Contact

Ik hoor graag van u!

Bent u op zoek naar een geschikte carbon reparateur? Stuur ons dan een mailtje en een foto als bijlage en wij zullen direct contact met u opnemen. U kunt ook via WhatsApp een bericht sturen met een bijlage.

Woont u in de buurt of wilt u langs komen? Dit is mogelijk volgens de onderstaande openingstijden. Dit zijn tevens de openingstijden van Sirocco Personal Bikes.

Wanneer u ons bevoegd vindt om uw carbon frame te laten herstellen, kunt u er tevens voor kiezen om het frame op te sturen. Wanneer u het frame opstuurt, komen er extra verzendkosten bovenop de carbon reparatie.

Hiernaast geven wij standaard 2 jaar garantie op uw carbon reparatie. Dit betekent dat u altijd garantie krijgt op het gedeelte waar het frame gerepareerd is. De 2 jaar garantie gaan in vanaf het moment dat uw fiets gerepareerd is. Dit wordt ook in de factuur weergegeven.

Email: carbonreparatiepv@gmail.com
Tel: 06-48721931

 

Garantie voorwaarden

Wanneer het frame hersteld is, geef ik standaart 2 jaar garantie (of er is iets anders afgeproken). Bij een vervolg scheur op dezelfde plek kunt u ervoor kiezen om het frame opnieuw te laten herstellen of ik kan het afsproken bedrag terug storten.

LET OP: Wanneer u ervoor kiest om alleen het frame te laten repareren, is het frame niet afgewerkt. Ik werk het frame alleen met een kwastje en een laagje vernis af. U kunt er dan niet vanuit gaan dat het frame dezelfde looks heeft als voorheen. Hiernaast blijft het carbon kwetsbaarder, dan bij een bij gelakt frame.